Πέμπτη, 2 Ιουνίου 2011

3o Ενημερωτικό Μαΐου

3o Ενημερωτικό Μαΐου

 

Γιώργος Τρούλης                                       Ρέθυμνο, 31 Μαΐου 2011

Αναπληρωτής Αιρετός

ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

Τηλ. 6945802754


Προς τους Συναδέλφους μου


Αγαπητοί Συνάδελφοι


Θέμα 1ο: «161 νέα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα»
Με απόφαση το υπουργείο παιδείας, στις 30 Μαΐου, καθόρισε 135 δημοτικά σχολεία ως ολοήμερα σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Στην Κρήτη τα νέα ολοήμερα σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος ανά Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν ως εξής: 
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ.Σ. ΑΣΗΜΙΟΥ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ.Σ. ΚΑΣΤΕΛΛΙΟΥ
2ο  ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ.Σ. ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ.Σ. ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΡΕΘΥΜΝΗΣ
1ο  ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ.Σ. ΠΛΑΚΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΧΑΝΙΩΝ
3ο  ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ.Σ. ΧΑΝΙΩΝ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ.Σ. ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ








Επίσης μετατρέπονται 26 ολοήμερα δημοτικά σχολεία σε ολοήμερα ενιαίου αναμορφωμένου προγράμματος τα οποία είχαν οριστεί ως πειραματικά. Στην Κρήτη μετατρέπονται 2 σχολεία και συγκεκριμένα στο νομό Ηράκλειου. Το ολοήμερο Δημοτικό σχολείο Λιμένα Χερσονήσου και το ολοήμερο Δημοτικό σχολείο Μαλίων.
Αυτά τα σχολεία συμπληρώνουν τα περυσινά 800 ολοήμερα σχολεία επεκτείνοντάς τα σε 960 δημοτικά σχολεία. Το ζήτημα που προκύπτει είναι πώς μπορεί το υπουργείο παιδείας να προχωρά σε διεύρυνση ενός θεσμού δίχως να έχει προβεί σε οποιαδήποτε επιστημονική και εμπειρική αποτίμηση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων αυτού του θεσμού; Δεν έχει κανένας δικαίωμα να πειραματίζεται με τους μαθητές και τη νέα γενιά.
Οφείλει το υπουργείο παιδείας προτού επεκτείνει το θεσμό, να προβεί πρωτίστως σε αποτίμηση του νέου θεσμού με την καταγραφή και την εμπειρία των εκπαιδευτικών. Εφόσον τα αποτελέσματα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας και των νέων εκπαιδευτικών και κοινωνικών αναγκών τότε αφενός να γενικευτεί ο θεσμός αφετέρου να δημιουργηθούν άμεσα οργανικές θέσεις για τους συναδέλφους καθηγητές ειδικοτήτων (μουσικών, θεατρολόγων, εικαστικών, γυμναστών, πληροφορικής, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών κ.α.).  Κανένας θεσμός δεν μπορεί να λειτουργήσει εάν δεν υπάρχουν γερά θεμέλια. Τα θεμέλια ενός εκπαιδευτικού θεσμού είναι η παιδαγωγική και κοινωνικοπολιτισμική του χρησιμότητα – αναγκαιότητα καθώς και το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Δίχως συμμέτοχους τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς δεν μπορεί να πετύχει καμιά εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και κανένα «νέο σχολείο». Το μόνο που πρέπει να κάνει το υπουργείο παιδείας είναι να δει με σοβαρότητα και υπευθυνότητα τα ζητήματα της δημόσιας εκπαίδευσης δίχως λογιστικές και “μνημονιακές” λογικές.



Θέμα 2ο: «Εν αναμονή της εγκυκλίου για τις αιτήσεις αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ»

Η εγκύκλιος για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ αναμένεται να ανακοινωθεί από το υπουργείο παιδείας το πρώτο 15θήμερο του Ιουνίου, όπως ενημερώνει ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ Δημήτρης Μπράτης.
Το νεότερο που προκύπτει στη διαδικασία των φετινών αποσπάσεων είναι ότι θα πραγματοποιηθούν ύστερα από μοριοδότηση συγκεκριμένων κριτηρίων που έχουν κατατεθεί από την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου παιδείας. Η μοριοδότηση αποτέλεσε ένα από τα βασικά αιτήματά μας, που πλέον φαίνεται να υλοποιείται στα πλαίσια της διαφανούς και αξιοκρατικής διαδικασίας αποσπάσεων.  
Το μόνο που περιμένουμε να διευκρινιστεί είναι ο ακριβής τρόπος της μοριοδότησης των κριτηρίων που θα προκύψει από την υπουργική απόφαση, η οποία αναμένεται να υπογραφεί πριν από την εγκύκλιο.
Σε κάθε περίπτωση, λόγω των μειωμένων μεταθέσεων, η ικανοποίηση των αιτήσεων απόσπασης θα κυμανθεί σε υψηλά επίπεδα. Οι αποσπάσεις ικανοποιούνται βάσει των λειτουργικών κενών και από όσο γνωρίζουμε μέχρι στιγμής είναι ιδιαίτερα αυξημένος ο αριθμός τους στους περισσότερους νομούς της Ελλάδας.
Ο ακριβής αριθμός των λειτουργικών κενών εξαρτάται από ορισμένους παράγοντες όπως: τις αποσπάσεις σε φορείς του υπουργείου παιδείας και τα γραφεία εκπαίδευσης, τις αποσπάσεις στα ελληνόγλωσσα σχολεία του εξωτερικού, τις εκπαιδευτικές άδειες, τις συνταξιοδοτήσεις, τις αποσπάσεις για φοίτηση στα Διδασκαλεία (το Σεπτέμβριο θα φοιτούν όσοι βρίσκονται στο 2ο έτος), από τις άδειες κύησης και τις άδειες άνευ αποδοχών. Τα ακριβή λειτουργικά κενά αναμένεται να έχουν οριστικοποιηθεί στα μέσα Αυγούστου οπότε η εξέταση όλων των αποσπάσεων, εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ, τοποθετείται στα τέλη Αυγούστου.
Το γεγονός αυτό δημιουργεί προβλήματα στους συναδέλφους αλλά και στη λειτουργία των σχολείων κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Οι συνάδελφοι που θα μετακινηθούν σε διαφορετικό νομό από αυτό της οργανικής τους θέσης θα βρίσκονται σε μετακόμιση ακριβώς την περίοδο που θα έχουν ανοίξει τα σχολεία. Από την άλλη πλευρά η οποιαδήποτε καθυστέρηση θα δημιουργήσει πρόβλημα στα σχολεία μιας και 1η Σεπτεμβρίου όλοι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να βρίσκονται στην υπηρεσία τους για την προετοιμασία της νέας σχολικής χρονιάς. Το μεγάλο πρόβλημα που προέκυψε πέρυσι σε πολλούς νομούς είχε να κάνει με το πάγωμα των αποσπάσεων, εντός ΠΥΣΠΕ, πολλών συναδέλφων λόγω μη κάλυψης των λειτουργικών θέσεων που προέκυπταν. Συνέπεια αυτής της κατάστασης ήταν να παρουσιαστούν οι περισσότεροι συνάδελφοι στις οργανικές τους θέσεις και να αποσπαστούν ακόμα και μετά την έναρξη των μαθημάτων, όταν αποφάσιζε το υπουργείο να προσλάβει αναπληρωτές.
Τα σχολεία 1η Σεπτεμβρίου πρέπει να έχουν όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό που χρειάζονται δίχως το παραμικρό λειτουργικό κενό. Όλα τα κενά μπορούν να προβλεφθούν και να καλυφθούν αν και εφόσον υπάρχει βούληση. Ας ελπίσουμε η περυσινή εμπειρία να γίνει “μάθημα” στο υπουργείο παιδείας και να μην επαναληφθεί, διότι το γεγονός αυτό κάθε αυτό θα ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της σύμπτωσης και τότε δικαιολογίες δεν θα υπάρχουν.

Σας στέλνω:
·         Την απόφαση για τον ορισμό των 161 νέων Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα. http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2011/y_a__newn_eaep_teliko_30_5_11_110530.doc
·         Την ενημέρωση του αιρετού του ΚΥΣΠΕ Δημήτρη Μπράτη σχετικά με τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ. http://www.mpratis.gr/index.php/2010-09-03-17-59-29/312-2011-05-31-11-24-39


 «Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο»
Αδαμάντιος Κοραής

Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς

Γιώργος Τρούλης
Αναπληρωτής  Αιρετός
ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

*Υ.Γ. Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν τα ενημερωτικά και τα άρθρα που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο να μου στείλουν e-mail στο: giorgiot@edc.uoc.gr. Επίσης έχω δημιουργήσει σελίδα στο Facebook μέσω του οποίου μπορούμε να επικοινωνούμε άμεσα (το όνομα χρήστη είναι Giorgos Troulis).

Δεν υπάρχουν σχόλια: