Πέμπτη, 2 Ιουνίου 2011

1o Ενημερωτικό Ιουνίου

1o Ενημερωτικό Ιουνίου

 

Γιώργος Τρούλης                                       Ρέθυμνο, 1 Ιουνίου 2011

Αναπληρωτής Αιρετός

ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

Τηλ. 6945802754


Προς τους Συναδέλφους μου

Αγαπητοί Συνάδελφοι


Θέμα: «ΜΕ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ όλα τα ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ κάτω από 6/θέσια − Περιορίζεται σε μία η επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας στην Ε και ΣΤ δημοτικού»

Με μια απόφαση ντροπή για το ΠΑΣΟΚ και την πορεία του, αποφάσισε η ηγεσία του υπουργείου παιδείας να “διαγράψει” όλα τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία κάτω από 6/θέσια. Η νεοφιλελεύθερη πολιτική του υπουργείου παιδείας συνεχίζει το σχεδιασμένο έργο της αποδόμησης της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης με ταχείς ρυθμούς παραγκωνίζοντας το μαθητή και τις επιταγές της σύγχρονης κοινωνίας. Αποδεικνύεται περίτρανα αυτό που τον τελευταίο χρόνο φωνάζουμε ότι κανένας παιδαγωγικός λόγος δεν υπάρχει στις ενέργειες του υπουργείου παιδείας παρά μονάχα η “μνημονιακή” λογική της οικονομικής περικοπής.
Αν τελικά το υπουργείο παιδείας εμμείνει στην απόφαση αυτή θα σημάνει την αλλοτρίωση και έκπτωση του θεσμού του ολοήμερου δημοτικού σχολείου. Ενός σχολείου που δημιουργήθηκε για να παρέχει τις ίδιες εκπαιδευτικές ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως, με διδακτικά αντικείμενα που υπήρχαν μόνο στην ιδιωτική εκπαιδευτική αγορά. 
Η μοναδική λογική αυτής της απόφασης είναι η εξοικονόμηση ενός μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτά τα σχολεία. Ενδεικτικά αναφέρω ότι στο νομό Ρεθύμνου καταργούνται περίπου 28 περιφερειακά ολοήμερα δημοτικά σχολεία με αντίστοιχες θέσεις εργασίας σε δασκάλους και ειδικότητες όπως γυμναστές, πληροφορικής, μουσικής κ.α. Αυτή η κατάσταση θα δημιουργήσει μεγάλο κύμα ανεργίας το Σεπτέμβριο, αφού η κατάργηση όλων των ολοήμερων σχολείων από 6/θέσια και κάτω ουσιαστικά σημαίνει κατάργηση πολλών οργανικών θέσεων και υπερδιπλάσιων λειτουργικών κενών.
Αυτό όμως που πρέπει να γίνει κατανοητό, το οποίο αποτελεί και το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η μεθοδική προσπάθεια διάλυσης των σχολείων της υπαίθρου, πρώτα με τις συγχωνεύσεις και τώρα με την κατάργηση των ολοήμερων σχολείων. Προφανώς κάποιοι καταλαβαίνουν ότι μέσω της εκπαίδευσης μπορούν να γίνουν κοινωνικές αλλαγές και έχουν βαλθεί να εξοντώσουν όλους τους θεσμούς που έχουν σχέση με την εκπαίδευση. Επενδύουν στην αμάθεια, στην αδιαφορία και τους εξυπηρετεί η μιζέρια και η ηττοπάθεια. Πώς μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει αυτούς τους ανθρώπους εκτός από καιροσκόπους, τυχοδιώκτες της πολιτικής και το χειρότερο ανθέλληνες που στην περίπτωσή τους όλα αυτά αποτελούν ήπιους χαρακτηρισμούς. Το μοναδικό συναίσθημα που πρέπει να νιώθουν όσοι συναινούν σε αυτές τις αποφάσεις είναι η ντροπή, πόσο μάλλον αυτοί που τις σχεδιάζουν και τις υπογράφουν.

Προϋπόθεση εγγραφής μαθητή στο ολοήμερο δημοτικό σχολείο: η δήλωση κι από τους δύο γονείς ότι εργάζονται

Σε δεύτερο ολίσθημα κινήθηκε το υπουργείο παιδείας, με την ίδια απόφαση, αφού ζητά πλέον να γίνεται εγγραφή των μαθητών στο ολοήμερο δημοτικό σχολείο μόνο εφόσον και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι. Αυτό θα πιστοποιείται με προσκόμιση βεβαίωσης από το φορέα  εργασίας των γονέων και όχι με υπεύθυνη δήλωση.
Δεν μας αναφέρει όμως η απόφαση του υπουργείου παιδείας σε ποιο σημείο του νόμου για τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία αναφέρεται, ότι σκοπός τους είναι να λειτουργούν ως “παιδοφυλακτήρια”. Πού το βρήκαν οι κύριοι του υπουργείου παιδείας ότι τα ολοήμερα σχολεία υπάρχουν μόνο για να εξυπηρετούν τους εργαζόμενους γονείς και όχι ολόκληρη την κοινωνία; Δηλαδή το παιδί του οικονομικού μετανάστη, του κάθε Έλληνα φορολογούμενου πολίτη, του αγρότη, μιας και το υπουργείο προσπαθεί να αδειάζει την ύπαιθρο από ολοήμερα, δεν έχει δικαίωμα στις εκπαιδευτικές ευκαιρίες που παρέχονται από το ολοήμερο δημοτικό σχολείο; Δεν έχει δικαίωμα το παιδί του αναλφάβητου γονέα στην υποστήριξη της νέας γνώσης; Αυτό είναι το σχολείο που οραματίζονται; Το σχολείο της απόκλισης και όχι της σύγκλισης, ενός σχολείου όπου το παιδί του μετανάστη και του οικονομικά ασθενέστερου δεν έχει θέση; Αυτό είναι ένα ταξικό σχολείο που εξυπηρετεί ορισμένα συμφέροντα κι όχι την κοινωνία που οφείλει να υπηρετεί. 
Οι οποιεσδήποτε ενέργειες της ηγεσίας του υπουργείου παιδείας δεν ξεφεύγουν από τα πλαίσια της εξοικονόμησης εκπαιδευτικού προσωπικού. Σε αυτή την οικονομική και εργασιακή δυστοκία πολλοί γονείς βρίσκονται χωρίς εργασία. Το γεγονός της μη συμμετοχής μαθητών που δεν πιστοποιείται ότι και οι δύο γονείς τους εργάζονται θα δημιουργήσει πρόβλημα λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων, αφού για να λειτουργήσει ένα τμήμα πρέπει να έχουν κατατεθεί συνολικά 15 αιτήσεις συμμετοχής. Συνέπεια αυτής της κατάστασης είναι πολλά ολοήμερα σχολεία εξαιτίας λιγοστών αιτήσεων να μη λειτουργήσουν. Όλη αυτή η κατάσταση αγγίζει τα όρια της εγκληματικότητας, οξύνοντας τις όποιες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες.  

Καταργείται επίσης η μία από τις 2 ξένες γλώσσες στα σχολεία που διδάσκεται η 2η ξένη γλώσσα για την Ε και ΣΤ τάξη

Με υπουργική απόφαση για το σχολικό έτος 2011-2012, στα 6/θέσια δημοτικά σχολεία και πάνω που λειτουργεί το πρόγραμμα της 2ης ξένης γλώσσας, δεν θα διδάσκονται και οι δύο ξένες γλώσσες δηλ. τα Γαλλικά και τα Γερμανικά αλλά μόνο μία από τις δύο. Το ερώτημα που προκύπτει είναι τι θα γίνει με τα παιδιά ενός τμήματος που φέτος στην Ε τάξη διδάσκονται Γερμανικά και του χρόνου λόγω αυτής της απόφασης θα διδάσκεται μόνο η Γαλλική γλώσσα; Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στην αντίθετη περίπτωση δηλ. των Γαλλικών αντί των Γερμανικών. Η μοναδική πρόνοια του υπουργείου παιδείας για αυτά τα παιδιά περιορίζεται στη μη εξέτασή τους (βαθμολόγηση) της νέας γλώσσας την οποία θα παρακολουθούν όμως κανονικά. Δηλαδή το υπουργείο παιδείας θεωρεί ότι το πρόβλημα που προκύπτει είναι η βαθμολόγηση κι όχι η ουσιαστική παροχή γνώσης. Δυστυχώς η στάση αυτή απεικονίζει την αντίληψη που επικρατεί στα ανώτατα κλιμάκια του υπουργείου παιδείας για τα θέματα της δημόσιας εκπαίδευσης.
Όπως γίνεται φανερό και εδώ η “μνημονιακή” και λογιστική λογική του υπουργείου παιδείας συνεχίζει τις περικοπές, αφού ο μοναδικός λόγος αυτής της απόφασης είναι η μείωση των θέσεων εργασίας των συναδέλφων ειδικοτήτων Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας.
Η θέση μας είναι ξεκάθαρη ζητάμε ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά, όπου κι αν βρίσκονται, είτε σε πόλεις είτε σε χωριά, είτε σε ολιγοθέσια είτε σε πολυθέσια. Η διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας πρέπει να λειτουργήσει όπως λειτουργούσε μέχρι σήμερα και επιπλέον να διευρυνθεί σε όλους τους τύπους σχολείων. Παιδεία δίχως χρήματα δεν γίνεται.

Η μοναδική λύση σε κάθε τέτοια περίπτωση είναι η μαζική αντίδραση  απέναντι σε όλους εκείνους που βάλλουν με βάναυσο τρόπο τη δημόσια εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό. Απαντάμε με ένα δυνατό και ηχηρό ΟΧΙ σε όλες τις ενέργειες που υπονομεύουν το δημόσιο σχολείο και υποβαθμίζουν την ποιότητα της εκπαίδευσης.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:
 
v Η ΔΟΕ να κινηθεί άμεσα ενδεχομένως και νομικά απέναντι στο υπουργείο παιδείας, διότι με την απόφαση αυτή κινείται στα πλαίσια της ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΤΡΟΠΗΣ αφού υπερβαίνει την παράγραφο 4 του άρθρου 16 που αναφέρει ότι: «Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Το Κράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους».
v Τα ΔΣ των συλλόγων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να καταγγείλουν την απόφαση του υπουργείου παιδείας και να προβούν σε ενημέρωση και κοινή δράση με τους συλλόγους γονέων.
v Να υπάρξουν σχετικές αποφάσεις-καταγγελίες και ψηφίσματα από τις Γενικές Συνελεύσεις των συλλόγων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο.
v  Άμεση ενεργοποίηση της Αιρετής Αυτοδιοίκησης, των ομοσπονδιών γονέων, για να μη χαθεί μια ακόμη υποστηρικτική αγωγή από το δημόσιο σχολείο.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

v Ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση των παιδιών του Ελληνικού Λαού, όπως αυτές ορίζονται στο σύνταγμα της χώρας.
v Άμεση απόσυρση αυτής της ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗΣ απόφασης που σκοπεύει στην διάλυση του εκπαιδευτικού ιστού της χώρας μας με την κατάργηση των ολοήμερων δημοτικών σχολείων κάτω από 6/θέσια.
v Άμεση απόσυρση της προϋπόθεσης να εργάζονται και οι δύο γονείς για εγγραφή των μαθητών στο ολοήμερο δημοτικό σχολείο.
v Να διδάσκονται και οι δύο ξένες γλώσσες (Γαλλικά και Γερμανικά) σε όλους τους τύπους σχολείων από ολιγοθέσια μέχρι πολυθέσια στα πλαίσια της ισότητας ευκαιριών.
v Απομάκρυνσης από το Υπουργείο παιδείας των συμβούλων εκείνων που ναρκοθετούν με τις αποφάσεις και τις προτάσεις τους το δημόσιο σχολείο.


Σας στέλνω:
·         Την απόφαση του υπουργείου παιδείας για τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία (κατάργηση των ολοήμερων κάτω από 6/θέσια και προϋπόθεση εγγραφής δήλωση γονέων ότι εργάζονται και οι δύο) http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2011/tropop__ya_wrolog_programm__olohmera__110530.doc

·         Την απόφαση για την κατάργηση της μίας από τις δύο ξένες γλώσσες στην Ε και ΣΤ τάξη, για το σχολικό έτος 2011-2012 http://www.alfavita.gr/didaskalia_ksenhs_glwssas_sta_dhmotika_sxoleia_110530.zip

·         Την ανακοίνωση της ΠΑΣΚ Εκπ/κών ΠΕ που καταγγέλλει την υφυπουργό παιδείας για την απόφαση κατάργησης των ολοήμερων σχολείων κάτω από 6/θέσια.



«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο»
Αδαμάντιος Κοραής

Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς

Γιώργος Τρούλης
Αναπληρωτής  Αιρετός
ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης


*Υ.Γ. Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν τα ενημερωτικά και τα άρθρα που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο να μου στείλουν e-mail στο: giorgiot@edc.uoc.gr. Επίσης έχω δημιουργήσει σελίδα στο Facebook μέσω του οποίου μπορούμε να επικοινωνούμε άμεσα (το όνομα χρήστη είναι Giorgos Troulis).

Δεν υπάρχουν σχόλια: