Κυριακή, 1 Μαΐου 2011

1o Ενημερωτικό Μαΐου

1o Ενημερωτικό Μαΐου

 

Γιώργος Τρούλης                      Ρέθυμνο, 1 Μαΐου 2011

Αναπληρωτής Αιρετός

ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

Τηλ. 6945802754


Προς τους Συναδέλφους μου

Αγαπητοί Συνάδελφοι



Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά
  
Θέμα: «Φειδωλές οι μεταθέσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ»
Λίγο πριν ανοίξουμε από τις διακοπές του Πάσχα επέλεξε το υπουργείο παιδείας να εξεταστούν και να ανακοινωθούν οι μεταθέσεις γενικής αγωγής και οι μεταθέσεις σε ΣΜΕΑ. Οι φετινές μεταθέσεις είναι οι λιγότερες μεταθέσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι αιτήσεις μεταθέσεων γενικής και ειδικής αγωγής ήταν 10.005 και ικανοποιήθηκαν 1.736 με ποσοστό 17,35%. Συνολικά από τις 9.573 αιτήσεις εκπαιδευτικών γενικής αγωγής ικανοποιήθηκαν οι 1.459 δηλαδή σε ποσοστό 15,24%.  Ανά κλάδο τα πράγματα λαμβάνουν μια διαφορετική διάσταση. 5.537 ήταν οι αιτήσεις που κατέθεσαν οι δάσκαλοι και ικανοποιήθηκαν μόλις 551 αιτήσεις δηλ. σε ποσοστό 9,95% ενώ οι αιτήσεις που κατέθεσαν νηπιαγωγοί ήταν 2.302 και ικανοποιήθηκαν 863 αιτήσεις με ποσοστό ικανοποίησης 37,49%. Τα πράγματα γίνονται πιο γλαφυρά όταν παρατηρήσει κανείς τις περιοχές στην Ελλάδα που είχαν ή δεν είχαν καθόλου μεταθέσεις. Ανά κλάδο έχουμε τα εξής δεδομένα:

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΑΝ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΑΝ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
ΔΑΣΚΑΛΟΙ
35
44
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ
62
17
ΑΓΓΛΙΚΩΝ
14
65
ΜΟΥΣΙΚΟΙ
7
72
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
7
72

Ο παραπάνω πίνακας αναδεικνύει το μέγεθος του προβλήματος που προέκυψε ιδιαίτερα στους δασκάλους, μιας και σε 44 περιοχές της Ελλάδας δεν μετατέθηκε κανένας δάσκαλος. Ενδεικτικά αναφέρω ορισμένες περιοχές που δεν υπήρξε καμία μετάθεση δασκάλου: Α΄, Β΄, Γ΄, και Δ΄ Αθηνών, Α΄ και Β΄ ανατολικής Αττικής,  Α΄ και Β΄ Πειραιά, Βοιωτία, Α΄ και Β΄ Αρκαδίας, Φωκίδα, Ευρυτανία, Α΄ και Β΄ Κεφαλονιάς, Δ΄ και Ε΄ Θεσσαλονίκης, Σέρρες, Ξάνθη, Ροδόπη, Χανιά, Ρέθυμνο, Λασίθι, Δωδεκάνησα κ.α. Συνέπεια όλου αυτού του γεγονότος ήταν η κατακόρυφη αύξηση των βάσεων στις 35 περιοχές της Ελλάδας για τους δασκάλους και αντίστοιχα στις 62 περιοχές για τους νηπιαγωγούς.



«Πόσοι εκπαιδευτικοί φεύγουν και πόσοι έρχονται στην Κρήτη»

Το φαινόμενο που παρατηρείται σε ολόκληρη την Ελλάδα με τη δραστική μείωση των μεταθέσεων εμφανίζεται πολύ χαρακτηριστικά στην Κρήτη. Σε όλους τους νομούς της Κρήτης έχουμε περισσότερες μεταθέσεις προς άλλες περιοχές, εκτός από το νομό Ηρακλείου που φαίνεται να εξασφαλίζει επιπλέον 23 δασκάλους. Έτσι ο νομός Χανίων μένει με 14 δασκάλους λιγότερους, ο νομός Ρεθύμνου με 9, και  ο νομός Λασιθίου με 4. Σε επίπεδο νηπιαγωγών τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα. Το Ηράκλειο μένει με 26 νηπιαγωγούς λιγότερους, τα Χανιά με 3, το Ρέθυμνο με 12 και το Λασίθι με 25.
Αναλυτικά οι παρακάτω πίνακες δείχνουν πόσοι εκπαιδευτικοί φεύγουν και πόσοι έρχονται στην Κρήτη ανά ειδικότητα.
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΕΡΧΟΝΤΑΙ
ΝΟΜΟΣ
ΔΑΣΚΑΛΟΙ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ
ΑΓΓΛΙΚΩΝ
ΜΟΥΣΙΚΟΙ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
30
10
2
-
1
ΧΑΝΙΑ
-
3
-
1
-
ΡΕΘΥΜΝΟ
-
-
2
-
-
ΛΑΣΙΘΙ
-
-
-
-
-

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΦΕΥΓΟΥΝ
ΝΟΜΟΣ
ΔΑΣΚΑΛΟΙ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ
ΑΓΓΛΙΚΩΝ
ΜΟΥΣΙΚΟΙ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
7
36
2
1
-
ΧΑΝΙΑ
14
6
1
-
1
ΡΕΘΥΜΝΟ
9
12
1
-
-
ΛΑΣΙΘΙ
4
25
1
-
-

ΟΙ ΦΕΤΙΝΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΟΠΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ  ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΝΟΜΟΣ
ΔΑΣΚΑΛΟΙ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ
ΑΓΓΛΙΚΩΝ
ΜΟΥΣΙΚΟΙ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
18,28
14,82
44,38[*]
-
94,81*
ΧΑΝΙΑ
-
73
-
39,73
-
ΡΕΘΥΜΝΟ
-
-
20,97
-
-
ΛΑΣΙΘΙ
-
-
-
-
-
Βασικές αιτίες της δραστικής μείωσης των μεταθέσεων είναι:
·         Οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων με τη μείωση των οργανικών θέσεων σε πολλές περιοχές της Ελλάδας
·         Η εφαρμογή της 3ετίας στους νεοδιόριστους που έχει εγκλωβίσει συναδέλφους για 3 χρόνια σε περιοχές, στις οποίες άλλοι συνάδελφοι επιθυμούν να βρεθούν. Ένα μέτρο που απλά δείχνει τη διάθεση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας να “τιμωρήσει” τους συναδέλφους για την επιλογή τους να διοριστούν.
·         Η μη εξέταση των αιτήσεων απόσπασης για τα διαπολιτισμικά και τα πειραματικά σχολεία. Μια πράξη παράνομη, αφού το νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει αποσπάσεις σε αυτά τα σχολεία και μάλιστα προηγούνται αυτές των γενικών μεταθέσεων.
·         Η προετοιμασία της εκπαιδευτικής κοινότητας για δραστική μείωση των διορισμών από το Σεπτέμβριο του 2011. Οι περιοχές που δεν πήραν κανέναν εκπαιδευτικό με μετάθεση είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα πάρουν κανέναν νεοδιόριστο εκπαιδευτικό φέτος. Αντιλαμβάνεται κανείς το πρόβλημα που θα προκύψει, αφού στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας δεν θα διοριστούν συνάδελφοι.
·         Και φυσικά ο τρόπος με τον οποίο καθορίστηκαν τα οργανικά κενά και έγιναν οι μεταθέσεις. Όπως αναφέρουν οι αιρετοί του ΚΥΣΠΕ, το υπηρεσιακό συμβούλιο δεν έλαβε υπόψιν τις εκτιμήσεις των οργανικών κενών που έστειλαν τα ΠΥΣΠΕ και οι Περιφέρειες παρά μόνο τα οργανικά κενά που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Μόνο ως κοροϊδία μπορούμε να χαρακτηρίσουμε το γεγονός. 

«Προτάσεις και συμπεράσματα»

Πρώτα από όλα οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών, αφού διαπιστώσουν ότι υπάρχουν εκτιμώμενα οργανικά κενά που δεν έχουν καλυφθεί από τις μεταθέσεις, οφείλουν να κινητοποιηθούν και να διεκδικήσουν μαζί με τη ΔΟΕ νέα φάση μεταθέσεων. Οργανικά κενά είναι και αυτά που θα προκύψουν από τις φετινές συνταξιοδοτήσεις. Το αναφέρω διότι το υπουργείο είχε ζητήσει από όσους προτίθενται να πάρουν σύνταξη να καταθέσουν σχετική δήλωση. Συγχρόνως για λόγους νομιμότητας οφείλει η ΔΟΕ να διεκδικήσει την άμεση εξέταση των αιτήσεων μεταθέσεων για τα πειραματικά και τα διαπολιτισμικά σχολεία.
Ένα πρόβλημα που φάνηκε πολύ έντονα σε αυτές τις μεταθέσεις είναι η επιβολή της 3ετίας στους νεοδιόριστους και από φέτος της 2ετίας στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Ο εγκλωβισμός των εκπαιδευτικών για 3 χρόνια σε ένα νομό, στον οποίο επιθυμούν άλλοι συνάδελφοι από άλλες περιοχές να μετακινηθούν, δεν λύνει προβλήματα αλλά δημιουργεί ακόμα και σε πρακτικό επίπεδο με το φετινό τραγέλαφο των μεταθέσεων ως παράδειγμα. Η λύση που προτείνουμε συνεχώς είναι μία, άμεση κατάργηση της 3ετής και 2ετής τιμωρίας.
Όσοι συνάδελφοι έχετε κάνει αίτηση για μετάθεση και δεν ικανοποιήθηκε το αίτημά σας δείτε τα μόριά σας και συγκρίνετέ τα με τις βάσεις και τον πίνακα των ονομάτων που ανακοίνωσε το υπουργείο παιδείας. Μπορεί να έχει προκύψει οποιοδήποτε λάθος,  σε αυτή την περίπτωση καταθέστε ένσταση όσο πιο γρήγορα μπορείτε στο γραφείο που ανήκετε οργανικά για να εξεταστεί από το ΚΥΣΠΕ.
Επίσης υπάρχει δυνατότητα μέσα σε 15 ημέρες να καταθέσετε αίτηση για αμοιβαία μετάθεση με άλλους συναδέλφους του ίδιου κλάδου. Δύο προϋποθέσεις υπάρχουν για να μπορείτε να καταθέσετε τέτοια αίτηση α) να μην έχετε πάνω από 25 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας και β) η μεταξύ σας διαφορά (των εμπλεκόμενων στην αμοιβαία μετάθεση) να μην υπερβαίνει τα 10 χρόνια πραγματικής προϋπηρεσίας.
Βασικές συνέπειες των μειωμένων μεταθέσεων θα είναι οι μειωμένοι διορισμοί την επόμενη σχολική χρονιά και φυσικά η αυξημένη ζήτηση αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ. Σε όσες περιοχές δεν υπήρξε μετάθεση το πιθανότερο δεν θα υπάρξει κανένας διορισμός τον Σεπτέμβριο. Για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών δεν λαμβάνονται υπόψιν τα οργανικά αλλά τα λειτουργικά κενά. Σε αυτή την περίπτωση οι ανάγκες είναι ιδιαίτερα αυξημένες για εκπαιδευτικό προσωπικό μιας και τα λειτουργικά κενά είναι πολλαπλάσια των οργανικών κενών. Αυτό δείχνει την πρόθεση του υπουργείου παιδείας από το Σεπτέμβριο να έχει μειωμένους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών αλλά με αυξημένες προσλήψεις αναπληρωτών που φυσικά, λόγω οικονομικής δυστοκίας, θα είναι μέσω ΕΣΠΑ.
Το βασικό συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουμε, σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα, είναι ότι το υπουργείο παιδείας έχει επιδοθεί σε ένα ξέφρενο κυνηγητό με σκοπό τη σταδιακή μείωση του αριθμού των μόνιμων εκπαιδευτικών. Οι συγχωνεύσεις σχολείων με τον τρόπο που έγιναν, η κατάργηση του Διδασκαλείου, η μείωση των αποσπάσεων στο εξωτερικό με συνέπεια το μαρασμό των ελληνόγλωσσων σχολείων της διασποράς, η εμμονή της υπουργού παιδείας για διατήρηση της 3ετίας στους νεοδιόριστους και η δραστική μείωση των μεταθέσεων που συνεπάγεται δραστική μείωση των διορισμών συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι η μέριμνα του υπουργείου παιδείας δεν είναι τα προβλήματα της εκπαίδευσης αλλά η μείωση του αριθμού των μόνιμων εκπαιδευτικών. Αυτή η πολιτική επιλογή σημαίνει έκπτωση από την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, δηλαδή έκπτωση από το μέλλον της χώρας. Προφανώς όλους αυτούς που οδηγούν την εκπαίδευση στο μαρασμό, για άλλου είδους συμφέροντα, όχι μόνο νεοφιλελεύθερους μπορούμε να τους χαρακτηρίσουμε αλλά το λιγότερο αφιλοπατρίδες.



Άλλες εκπαιδευτικές ειδήσεις:
·         Την Παρασκευή 29 Απριλίου στο νομό Ρεθύμνου ειδοποίησαν τους διευθυντές των δημοτικών σχολείων και τους προϊσταμένους των ολιγοθέσιων δημοτικών για να σπεύσουν να λάβουν από την τράπεζα τα χρήματα για την πληρωμή των καθαριστριών. Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι ενώ όλοι οι συνάδελφοι βρίσκονταν σε διακοπές και πολλοί από αυτούς στις ιδιαίτερες πατρίδες τους (εκτός Κρήτης), τους ενημέρωσαν ότι αν δεν λάμβαναν τα χρήματα εκείνη την ημέρα θα μεταβιβάζονταν στους καλλικρατικούς δήμους με άγνωστες συνέπειες για την πληρωμή των καθαριστριών. Φανταστείτε το συνάδελφο που βρίσκεται στην άλλη άκρη της Ελλάδας δίχως τη σφραγίδα του σχολείου και το βιβλιάριο, ανήμπορος να κάνει το παραμικρό. Η ευθύνη σε καμία περίπτωση δεν βαραίνει τους συναδέλφους παρά μόνο τους αρμόδιους διοικητικούς εγκάθετους που πράττουν με τεχνοκρατικές λογικές. Το πρόβλημα φαίνεται πως λύθηκε, μιας και με παρεμβάσεις που έγιναν και από τους προϊσταμένους εκπαίδευσης δόθηκε η δυνατότητα να λάβουν τα χρήματα οι συνάδελφοι τη Δευτέρα 2 Μαΐου.
·           Ακόμα υπάρχουν προβλήματα στις πληρωμές ορισμένων συναδέλφων ειδικοτήτων μέσω ΕΣΠΑ σε περιοχές της Ελλάδας, αφού δεν έχουν πληρωθεί ακόμα για τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο. Οι συνάδελφοι πέρασαν τις γιορτές του Πάσχα απλήρωτοι και ενώ περίμεναν να λάβουν την Παρασκευή τα χρήματά τους, μιας και η εντολή πληρωμής έχει εκδοθεί εδώ και 10 μέρες, διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχαν χρήματα στους λογαριασμούς τους. Το πιθανότερο είναι να έχει δημιουργηθεί πρόβλημα από τον αρμόδιο αποσπασμένο υπάλληλο που έχει αναλάβει τις πληρωμές αυτές. Όπως και να έχει δεν είναι ούτε νόμιμο, ούτε ηθικό, ούτε όμως και ανθρώπινο συνάδελφοί μας να βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση. Είμαστε δίπλα στους συναδέλφους μας, παρακολουθούμε το θέμα και όπου χρειαστεί θα επέμβουμε για τη λύση του προβλήματος.



Σας στέλνω:
·         Τα ονόματα και τις φετινές βάσεις των μεταθέσεων της Α/θμιας εκπαίδευσης http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2011/metatheseis_110429.zip



«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο»
Αδαμάντιος Κοραής

Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς

Γιώργος Τρούλης
Αναπληρωτής  Αιρετός
ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

*Υ.Γ. Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν τα ενημερωτικά και τα άρθρα που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο να μου στείλουν ηλεκτρονικό μήνυμα στο: giorgiot@edc.uoc.gr. Επίσης έχω δημιουργήσει σελίδα στο Facebook μέσω του οποίου μπορούμε να επικοινωνούμε άμεσα (το όνομα χρήστη είναι Giorgos Troulis).




[*] Στα επίσημα στοιχεία του υπουργείου παιδείας, όπως εμφανίζονται στον πίνακα των βάσεων για το Ηράκλειο στους καθηγητές Αγγλικής και Φυσικής αγωγής, φαίνεται να έχει γίνει λάθος. Είτε τα μόρια των συναδέλφων έχουν καταχωρηθεί λάθος στον πίνακα με τα ονόματα (44,38 και 94,81) είτε στον πίνακα με τις βάσεις των μεταθέσεων (46,38 και 96,81 αντίστοιχα). Εδώ χρησιμοποιούμε  τα στοιχεία από τον πίνακα των ονομάτων ως πιο έγκυρο πίνακα βάσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: